system
دانش‌بنیان| تحلیل رفتاری سیستم را سامانه ایران‌ساخت تسهیل کرد
دانش‌بنیان| تحلیل رفتاری سیستم را سامانه ایران‌ساخت تسهیل کرد

دانش‌بنیان| تحلیل رفتاری سیستم را سامانه ایران‌ساخت تسهیل کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83299
یک سامانه ایران‌ساخت برای مقابله با حملات باج و حفظ اطلاعات کاربران، طراحی و تجاری‌ شده است.

وحید دهستانی مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد کویر با اشاره به این که استفاده از ضدباج افزار ایرانی صرفه اقتصادی دارد، توضیح داد: تنها راه مقابله با باج افزارها پیشگیری از نفوذ آن‌ها است. زیرا بعد از آلوده ‌شدن رایانه به باج افزار، حتی نرم افزارهای ضد باج افزار نیز امکان مقابله با آن ها و بازگرداندن اطلاعات را ندارند. بنابراین قبل از آلوده شده به یک بدافزار باید یک نرم افزار ضد باج افزار، روی رایانه نصب کرد.

 

کنترل باج افزار

ضد باج ‌افزار بومی کی‌پاد در راستای مقابله با تهدیدهای سایبری این حوزه در کشور، طراحی و پیاده‌ سازی شده است. بطوری که با فاصله‌ گیری از روش‌های سنتی همچون پایگاه داده‌های امضا و کاربست روش ‌های مدرن ‌تر و هوشمند مبتنی بر تحلیل رفتار، اقدام به محافظت موثر، جامع و کاربردی در قبال باج ‌افزارها فراهم شود.

در کل بدافزار پس از رمزگذاری فایل ‌های سیستم قربانی اقدام به نمایش درخواست باج کرده و قربانی در صورت پرداخت این وجه که معمولا با کوین‌ های موجود مثل بیت کوین است باز هم امکان دارد نتواند فایل ‌های خود را بازیابی کند.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی ضدباج افزار طراحی شده است که از جمله مهم ترین ویژگی های آن کنترل و نظارت بر اجرای فرآیندها، ایجاد لیست سیاه از فرآیندها بر اساس نام فایل یا هش فایل، ایجاد لیست سفید از فرآیند‌ها بدون ایجاد امکان فعالیت باج ‌افزاری برای فرآیندهای سفید، محافظت از محتوای شاخه ‌های تعیین شده، اجرای مکانیزم تشخیص مبتنی بر ظرف عسل و مکانیزم تشخیص مبتنی بر تحلیل وقایع است.

 

ایجاد 7 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود 7 فرصت شغلی در کی پاد کویر ایجاد شده است، گفت: ضدباج افزار ایرانی نسبت به نمونه های خارجی تا 80 درصد ارزان‌تر است و از این قابلیت برخوردار است تا در مدت زمان میان بوت شدن تا راه اندازی خودکار را نیز مورد بررسی قرار دهد.

از سوی دیگر ضدباج افزار ایرانی حجم کم تری دارد و دیتابیس آن نیاز به بروزرسانی ندارد. باید توجه داشت که استفاده از ضدباج افزار از سوی سازمان‌ها می تواند مانع خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دستاورد|ارسال اطلاعات به شکل ایمن با محصول ایران‌ساخت
دستاورد|ارسال اطلاعات به شکل ایمن با محصول ایران‌ساخت
03/03/03 - 09:51
دانش‌بنیان| سامانه کنترل جهت‌دار ایران‌ساخت به یاری صنایع آمد
دانش‌بنیان| سامانه کنترل جهت‌دار ایران‌ساخت به یاری صنایع آمد
00/09/10 - 14:34
بهترین مسیر را با کمک سیستم مسیر‌یاب
بهترین مسیر را با کمک سیستم مسیر‌یاب "ایران‌ساخت" انتخاب کنید
99/03/07 - 12:59
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: